Geoblog.pl    mucha    Podróże    Budapeszt    Z wizytą u naszych braci, Madziarów :)
2019

Z wizytą u naszych braci, Madziarów :)

Węgry
Węgry, Budapest

O Budapeszcie zostało juz chyba wszystko powiedziane, a ja postanowiłem zwiedzić główne atrakcje turystyczne jak zamek w Budapeszcie, spacer po mieście, muzeum terroru, i obowiązkowy rejs po Dunaju. Zamek sam w sobie nie jest jakąś wielką atrakcją, jak chociażby nasz Wawel, z tego względu że do naszych czasów, niewiele wnętrza się zachowało, żądne komnaty królewskie czy pomieszczenia wykorzystywane przez rodzinę królewską, a zamek wielokrotnie był odrestaurowywany. W środku znajdziemy Muzeum Historii Budapesztu, oraz Węgierską Galerię Narodową. Warte odwiedzenia jest też Muzeum Terroru, poświęcone czasom II wojny światowej, kiedy oprócz okupacji hitlerowskich Niemiec, Węgrzy doświadczali terroru ze strony Strzałokrzyżowców, kolaborujących z Niemcami. Równie obszerne, jak nie większe miejsce, poświęcone jest czasom komunistycznym, z bogatą wystawą sprzętu, galerią zdjęć i dokumentów. Polecam, warto.