Geoblog.pl    mucha    Podróże    Podróże 2023 :)    Goa, śladami Portugalczyków
2023

Goa, śladami Portugalczyków

Indie
Indie, Panaji

Nadszedł czas na nadrabianie zaległości, a kiedy to najlepiej robić? Czekając na lotnisku, mając długą przesiadkę. Czekam właśnie na lotnisku w Paryżu, na samolot który zawiezie mnie do Chin, do Pekinu, i na kilka chwil kawa.ek dalej, do Seulu. Kiedyś opis wleci na pewno, mama nadzieje że nie za rok lub więcej.

Na Goa już kiedyś byłem, w południowej części, nieopodal Cancony. Generalnie Goa i podobne przybytki, to nie moje klimaty, jeśli chodzi o Indie, więc i tym razem potraktowałem ten najmniejszy stan Indii, wyłącznie przesiadkowo, po drodze do Hampi. Tym razem mój wybór, padł na dosyć popularną miejscówkę, a mianowicie Panaji. Wylot bardzo wcześniej z Mumbaju, był bardzo bolesny, bo tradycyjnie przeciągnęła się integracja z Hindusami na Colabie. Goa posiada w tym mmencie dwa lotniska, stare w Dabolim, i nowe, Manohar International Airport. Warto mieć to na uwadze, żeby uniknąć niespodzianki wylatując z Goa, bo są przypadki gdzie ludzie stawiali się na stare ltnisko, mając lot z nowego. Na Goa nie działa Uber, czy jego odpowiednik Ola, Goa posiada własną aplikację, Goamiles. Taksówke bez problemu ogarniemy na lotnisku, czy właśnie z owej Goamiles, czy tradycyjne prepaid taxi. Dojazd do Panaji, zajmuje około godziny, i już możemy się rozkoszować, typowo portugalskimi klimatami.

Na domach tabliczki z portugalsko brzmiacymi nazwiskami, D'souza chyba przeważał, wyłożone charatkterystycznymi plytkami azelujo, wąskie uliczki żywcem wyjęte z Lisbony czy Porto, i stylowe kościoły, które możemy oglądać właśnie na Goa. Jeżeli do tego dodamy mnóstwo klimatycznych knajp, serwujących owoce morza, ryby wszyslkiego rodzaju, po portugalskie specjały, szykuje się przepis, na fajne spędzeniu kilku dni w tej mieścinie. Z najbardziej znanych miejsc w Panaji, są kościół Niepokalanego Poczęcia Najświeętszej Marii Panny i latynoska dzielnica Fontainhas. Można tez wynająć skuter, i zwiedzić np Old Goa, czy pobliske wodospady. Ja zwyczjanie niemiałem ani czasu, ani chęci, walcząc jeszcze i z jetlagiem,i z efektami integracji z Mumbajczykami, wiek robi swoje haha.