Geoblog.pl    mucha    Podróże    Francja- region Lot.    Source de Landenouse.

Source de Landenouse.

Francja
Francja, Cayrac

Nurkowania zaczynamy w w/w jaskini. Jaskinia ma dosyć nietypowe wejscie, bowiem zaczyna się kwadratową studnią, na dnie której znajduje się pęknięcie, przez które prowadzi wejscie do jaskini. Jako że większosc korytarzy znajduje się na głębokosci 25-35 metrów, jest ona odwiedzana przez nurków jaskiniowych początkujących i srednio zaawansowanych. Dopiero po około 800 metrach, jaskinia przegłębia się do około 40 metrów, by ponownie wypłycić się do 30 metrów, gdzie znowu spada prowadząc do miejsca gdzie wypływa woda. Głębokosc w tym miejscu to 90 metrów. Wchodząc na pierwsze nurkowanie, pogoda była rewelacyjna, najmniejszej chmurki na niebie. Pomiędzy nurkowaniami zauważamy, jak sytuacja zaczyna się dynamicznie zmieniać. Nadciągają ciemne burzowe chmury, i zaczyna się piekło. Wychodząc z drugiego nurka, ledwo dajemy radę wyjsć z wody, spływająca woda z gór powoduje, że spokojna dosyć rzeka, która przepływa przez studnię, zamienia się w rwącą rzekę. Parę lat temu, zginął w tym miejscu jeden z nurków, zrzucony przez silny prąd z wysokosci kilkunastu metrów na kamienie.