Geoblog.pl    mucha    Podróże    Indie luty 2017 :)    Północ czy południe.. oto jest pytanie.
2016

Północ czy południe.. oto jest pytanie.

Holandia
Holandia, Schiedam

Bilety na kolejny wyjazd zabukowane. Tym razem liniami tureckimi przez głośny ostatnio Stambuł. Dopadł mnie dylemat, gdzie się wybrać tym razem. Pewne jest jedynie to że zacznę od Mumbaju i dalej Ajanta i Eloura, a dalej dylemat. Mam trzy tygodnie, a na objazd całych Indii nie mam szans, bo to by było jak polizamie cukierka przez papierek. Waham się między południem, gdzie czekają na mnie jeszcze Tiruchirapalli, Madurai, Kanyakumari i inne miejsca Tamil Nadu, Poddicherry i parę miejsc w Kerali, w których jeszcze nie byłem a północą, z Amritsarem, Atari, Varanasi Kalkuta i Darjeeling. Może gdzieś w to Adamany i Nikobary by się wplątały.. Ciężki orzech do zgryzienia, ale coś wymyślę :)
Edycja 5/9
Pomału szczegóły się dopinają. Jak pisałem wcześniej, zaczynam od Mumbaju, dwa dni na aklimatyzacje. Potem ruszam dalej, samolotem do Aurangbadu, i tam dwa dni na świątynie skalne w Ajancie i Elourze. Dalej próbuje się dostać do Hampi, gdzie chce zabawić tez ze dwa dni. Z Hampi (Hosapete), chce przemieścić się pociągiem do Tirupati, gdzie interesuje mnie świątynia w Tirumali. Dalej pociągiem lub autobusami na południe, najpierw do Poddichery, dalej do Tiruchillappali i Madurai, z Madurai do Kanyakumari, i stamtąd do Kerali od południa. Całość powinienem zamknąć w trzech tygodniach, w razie czego cos zmodyfikuje. Hoteli ani przejazdów nie rezerwuje, hotele tym razem będę szukał będąc na miejscu, a transport jak będą już dostępne na ten termin pociągi i autobusy :)

stock
stock - 2016-07-20 19:56
Zdecydowanie południe! W opisie podróży na geoblogu nie raz uzasadniałem dlaczego :-)

Możesz też zacząć w Maduraju i potem w górę nawet aż do Kalkuty wzdłuż wschodniego wybrzeża. Zazdroszczę, bardzo chcę tam wrócić.

mucha
mucha - 2016-07-20 22:15
Właśnie kierując się między innymi Twoimi relacjami na geoblogu, próbuję podjąć decyzję ;)

mamaMa
mamaMa - 2016-07-21 14:43
Nic nie moge doradzic, bo jeszcze tam nie bylam, ale ciesze sie na relacje i zycze trafnych decyzji, jak i pieknego pobytu:-)